2010-12-07

Finns det någon drömtydare där ute?

Jag sitter i ett litet, kvadratiskt rum med dov belysning, golvet är täckt av madrasser och täcken. Jag leker med Henriks macbook pro och får för mig att ladda ner en film. Eftersom det är en dröm så vet jag precis hur jag ska göra. Det går otroligt fort. Jag får lite smått panik när jag inser att filmen är uppdelad i minst 25 olika filer och jag vill bränna allt på CD-skivor. Det blir minst 50 CD-skivor som jag efterhand lägger i en stor, rosa påse. När allt är klart så är påsen fylld upp till hälften. Jag funderar över om det verkligen är värt att kolla på filmen om jag måste byta skiva varannan minut. Henrik kommer in i rummet. Jag är rädd att han ska bli arg på mig för att jag tagit slut på alla hans skivor, men han skrattar bara och säger att jag är konstig.

Helt plötsligt befinner jag mig i Huskvarna hos mina föräldrar. Genom fönstret i vardagsrummet får jag syn på en Tyrannosaurus rex och en Apatosaurus. Bakom dinosaurierna står en gigantisk häst med huvud lika stort som en dörr. Hästen är brun med vit bläs och svart man. Jag gömmer mig under diskhon så gott jag kan tills det blir mörkt ute. När mörkret har fallit går jag ut på gården. Där stöter jag på Boels mamma Rut, jag ser att någon står bakom henne men inser inte vem det är förän hon kommer lite närmare. Det är Boel, jag skriker så högt (av glädje) att en MKV:are får tinitus.

Nu är vi på ett badhus, badhuset är en blandning utav Brunnstorp och Rosenlundsbadet fast med träpanel. Det är jag, Boel och en bland-person som består av Boels pappa, min bror och någon jag kan ha sett på stan vid ett tillfälle. Vi dyker i knallblått vatten och...

... Precis då vaknar jag.


MKV Linnea

Paula, om du inte redan gör det (eller ja, det gör du ju, för det är precis vad jag kallar detta. eller kanske var det en engångs-grej?) så borde du skiva noveller. din berättarstil är hur fin som helst.

2010-12-07 @ 15:54:15
Paula

Åh Tack Linnea :) Glad jag blir! Älskar att skriva, gör det inte så mycket som jag hade velat dock.

2010-12-07 @ 16:03:04
URL: http://bythemorning.blogg.se/
Per

jag tyder av detta att du är konstig och det gillar jag :)

gröna geléråttor ska det va!

2010-12-07 @ 16:10:12
URL: http://perbjuhr.se
Henrik

Wehoo asnajs... puss på dig

2010-12-08 @ 02:03:22
elisabeth

tror att du behöver semester

2010-12-08 @ 15:59:50
EmelieV

Det märks att du har rik fantasi :)

2010-12-09 @ 14:27:41
Bolle

Jag haller med elisabeth, semester till Frankrike!! Jag drömmer om dig ganska ofta...

2011-12-30 @ 15:17:36

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord