2010-12-28

Ilandsproblem 2.0

Jag köpte en iphone igår, trodde jag. Idag på morgonen fick jag nämligen ett mail från halebop. De skrev att min order har blivit annullerad för att min nuvarande operatör nekade mig att byta till halebop. Jag måste göra om allt från början men först registrera mitt kontantkort hos min nuvarande operatör. Jag fick för mig att jag gjort det för länge sedan, men så var inte fallet.

Detta har fått mig att börja tveka. Det kanske inte är meningen att jag ska ha en iphone trots allt. Någon kanske vill påminna mig om hur många mobiler jag tappat bort i mina dagar. Hur ofta jag tappar den jag har nu i golvet så att den går i tre delar. Är det verkligen värt att skaffa en iphone när man kan ha en gammal skruttmobil från ICA MAXI för 199 kronor. Det gör liksom ingenting om jag tappar den i toaletten eller glömmer den på en buss någonstans i Sverige och jag kan tappa den i golvet precis hur många gånger jag vill.

Min klantighet vill att jag håller mig till skruttmobiler. Min prylgalenhet beordrar mig att köpa en iphone, och det nu!

Köpa, inte köpa, köpa, inte köpa, köpa... kanske. Inte köpa... kanske. Köpa humm...

Vad tycker ni kära läsare?

Tomas från Jönköping

Jag kan inte riktigt det här med iphone, men det verkar på ditt inlägg som att en sådan är ganska dyr. Du har redan på din blogg skrivit att din ekonomi som högskolestudent är inte så bra, dessutom har du skrivit att du har svårt att följa de budgetar du gör upp, så mitt råd är helt enkelt att du håller dig till skruttmobiler från ICA MAXI.

2010-12-29 @ 18:40:30
Sandra

Hej!

Klickade mig fram till ett litet spontan besök här på din blogg.

Ville bara säga att jag är väldigt fascinerad av alla dina bilder. Många är otroligt fina och intressanta.

Gillar speciellt bilderna som du tagit med denna vackra tjej Emma. Såg bilder här och på din gamla blogg.

Bra jobbat tjejen!

Gott nytt år :)

2010-12-30 @ 23:29:47
URL: http://sjjohansson.blogspot.com/
Paula

Du har rätt Tomas! Jag ska nog hålla mig till skruttmobilerna! :)

2010-12-31 @ 13:41:52
URL: http://bythemorning.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord