2010-10-26

Alla sover, alla utom jag och kråkorna.


För en gång skull gick jag upp direkt när väckarklockan ringde. 06:00 var den. Jag var så trött att jag nästan somnade i duschen. Det sägs att en dusch på morgonen har uppiggande effekt för morgontrötta människor. Antingen är jag ingen människa eller så fungerar det bara på lyckligt lottade. Hur som helst så fortsatte min morgon med en varm kopp te och ett alldeles för hårdkokt ägg. Svarta fåglar hade invarderat taken utanför köksfönstret, jag tror det var kråkor. Det är ganska mysigt att gå upp tidigt och vara extremt morgontrött. Speciellt när ljuset är alldeles blått och hundratals fåglar flyger omkring och pratar med varandra på andra sidan glaset. Det var helt klart värt besväret och jag tänker absolut göra om det i morgon. Nu får jag bara hoppas att jag känner ungefär likadant när klockan väcker mig om några timmar. GodnattPuss!

bella

vilken härlig blogg du har! gillar dina bilder!

2010-10-26 @ 12:05:54
URL: http://bellaisa.blogg.se/
Tomas från Jönköping

Jag har själv många gånger försökt bli av med morgontröttheten genom att ta mig en dusch och jag kan säga att det funkar aldrig.

2010-10-28 @ 12:52:57
Tomas från Jönköping

Några amerikanska vänner till mig brukade prata om "mind over matter"(svensk översättning: tankens makt över materien).Själen blir ju aldrig trött och det är där tanken finns, så när väckarklockan ringer så brukade mina amerikanska vänner vitsigt säga att det är "mind over mattress" som gäller(svensk översättning: tankens makt över madrassen).

2010-11-03 @ 17:13:17

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord