2011-01-27

Drömmar och analoga fotografier.

Jag hade den konstigaste drömmen förra veckan.
Av någon anledning hade jag ingenstans att bo, så jag flyttade in i ett gigantiskt hus med massor av killar. Dessa killar hade en hel del skumma idéer för sig (kommer inte ihåg vad för idéer dock) och vissa av dem var jag rent av rädd för. Huset med planlösning som en labyrint var så stort att jag knappt hittade från köket till mitt rum. Sträckan tog mig minst tjugo minuter att gå medräknat alla felsteg. Det fanns inga fönster och alla rum var dovt belysta av stora, gula, runda papperslampor. Väggarna täcktes av en mörk träpanel ända upp till taket. En känsla av klaustrofobi tog över min kropp. Jag ville springa därifrån samtidigt som jag mer än någonting annat ville stanna kvar, en blandning av skräck och spänning fyllde mina sinnen.

Det är allt jag kommer ihåg och trots att det gått minst en vecka så har jag fortfarande en skum känsla kvar i kroppen. Jag har försökt beskriva den med ord, men det är totalt omöjligt. Den sitter i magen på något lustigt vis. Som ett stort moln med regn som inte vill falla ner. Ett stort, tungt, grått moln. Ja, ni hör ju själva hur det låter. Sick!

Nedanför ser ni några blandade bilder jag tog med FM:an i höstas.




elisabeth

`ang Drömmen

tror att du har påverkats av H ang hans nya jobb

2011-01-28 @ 17:44:09

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord