2011-05-25

I buried a bird yesterday

Jag borde plugga och flyttpacka och superstäda. Men istället ritar jag döda fåglar och ljusgröna kvinnokroppar. Det är  precis en vecka kvar tills jag flyttar till min första alldeles egna lägenhet i Halmstad. Om lika många dagar har jag också avslutat mitt första år på högskolan, bara två år kvar sen. Jag kommer ihåg den första föreläsningen jag gick på. Jag var alldeles gråtfärdig efteråt, visste inte alls vad jag hade gett mig in på. I en helt ny stad, alldeles ensam och livrädd. Allt jag ville var att ta första bästa tåg hem till mamma, pappa och lillebror. Men, jag stod emot och nu ångrar jag inte en minut. Halmstad är en ganska bra stad trots allt.


Angelica

jätte fint målat!

2011-05-25 @ 13:31:17
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Paula

Tack så mycket :)

2011-05-25 @ 14:47:20
URL: http://bythemorning.blogg.se/
Anonym

Halmstad gillar dig också! :)

2011-05-29 @ 22:53:09

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord