2012-02-09

En deal


Påfågeln på Isaberg sommaren 2011.

Om jag stoppar i mig så mycket som ett fågelfrö till kommer min magsäck att sprängas och ligga utspridd över hela lägenheten. Så mätt är jag nu. Henrik och jag har gjort en deal. Innan året är slut ska jag ha gått upp minst fem kilo och Henrik ska träna mer och gå ner några kilo. Fullföljer vi inte dealen måste vi göra något hemskt. Vi vet inte vad än. Men det kommer inte vara kul och jag ska göra allt för att undvika det.

Jag lämnade in en utav filmerna på framkallning idag. Tyvärr blev det inte alls som jag tänkt mig. Filmen var alldeles blank, utom en liten, liten bit längst ut i kanten. Påfågeln här ovanför var den enda jag kunde rädda. Jag hoppas på bättre lycka nästa torsdag.

Nu ska jag gräva ner mig i kurslitteratur om filosofen Michel Foucault. Det finns ungefär 100 saker jag hellre hade gjort, men just nu har jag inget val. See ya!



Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord