2012-07-18

Paula tipsar / Antikmagasinet

 
 
 
 
 
Om du gillar loppisar och antikaffärer med massor av gamla och coola grunkor, då ska du bege dig till Eksjö och besöka Antikmagasinet. I källaren finns ett loppis, där kan man hitta massor av fina, gamla saker. Mycket av det som finns i loppisen är också till ett väldigt bra pris. På entréplanen en dörr bortanför källaren finns det en antikdel. Jag blev fullkomligt lyrisk så fort jag kom innanför dörren. Det fanns allt från jordglober och möbler till svärd och uppstoppade djur. Till min lycka fanns det även en övervåning som var ungefär tre gånger större än det nedre planet. Jag skulle kunna gå runt där i timmar, men skonade farmor och farfar som var med. De kunde nämligen inte kolla så mycket eftersom framkommligheten inte var den bästa där inne. Farfar snubblar så lätt på saker. Själv tycker jag att det var himla fint att allt var huller om buller, det fanns så mycket spännande att upptäcka. Det kliade i fingrarna, men tyvärr köpte jag ingenting. Ekonomin är inte direkt på topp så här i sommartider.
 
Alla bilder är tagna i antikdelen med min iphone genom instagram.
 

sannaantonia

läckert!

Svar: Ja, det var himla trevligt att gå omkring där inne!
Paula

2012-07-18 @ 21:43:20
URL: http://sannaantonia.blogg.se

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord