2012-07-12

Vårullar med regn

En kväll för länge sedan rullade jag så många vårrullar att de knappt fick plats i frysen. Min studentfrys rymmer i och för sig inte speciellt mycket. Men jag skulle gissa på att det var runt 40 rullar fyllda med ost, skinka och pizzakrydda. Smakar nästan som capricciosa. Himla gott med sweet chili till. Praktiskt för mig, som är för lat (läs, har inte tid) för att laga avancerade måltider varje dag. Bara att plocka fram ur frysen, fritera i stekpannan och sedan äta. Jag använde tyj spring roll pastry att göra rullarna med, det går att köpa i asiatiska butiker. Det bästa med att göra egna vårrullar är att man får välja helt själv vad man vill fylla dem med. Det kan vara köttfärs, ost, svamp, skinka, choklad, geleråttor... Ja, ni förstår. Bara fantasin sätter gränserna.
 
Jag tar med glädje emot tips på annan god mat som är enkel att laga. Lite variation i tillvaron är aldrig fel.
 
Lev väl!
/Paula
 

Angelica

åh fasen va gott!

sv: tackar! :D

2012-07-14 @ 19:19:48
URL: http://mataduvor.blogg.se

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord