2010-11-09

kanel och socker.

"Det snöar i Huskvarna", sa mamma i telefonen. Någon timma senare fick jag en bild på snön i Borås. I Halmstad ser man inte skymten av någon snö. Bara gråa moln och regn. Jag måste erkänna att det gör mig lite smått dyster. Varför snöar det överallt, men inte där jag befinner mig?

Jag åt risgrynsgröt till frukost. Med socker och kanel på, det fick mig att tänka på kanelte och julen. Medan jag satt och mumsade på gröten så hängde gubbar med gula jackor upp julbelysning på storgatan utanför fönstret. Jag älskar vintern. Det är så mysigt med tusentals små lampor som lyser upp i mörkret. Det är bara snön som fattas, några lussebullar och glögg med russin (russin med glögg) skulle heller inte sitta helt fel.

Något av det värsta jag vet är tandtråd. Inte för att det har med någonting att göra, tänkte bara att ni kanske ville veta det. Puss


Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord