2011-03-14

Nowhere Boy

är en underbar film som alla borde se. Kärlek. Lycka. Sorg. Död. Liv. Musik. Underbara tapeter. Gamla bilar. Varför var jag inte ung på den tiden istället? Då man kunde köpa stora, snygga, svarta skivor med musik på. Nu finns musiken bara digitalt, man kan liksom inte ta på den, den bara finns. Jag önskar att jag levde på den tiden då man skrev på skrivmaskiner istället för på datorer. När killarna gick i skjortor och kavajer och tjejerna hade fina klänningar. När tapeterna var bruna, röda och gula med stora blommor på och bilarna inte hade så opersonliga former.

Jag kan förstås ha fått en hel del om bakfoten, men jag drömmer mig bort och låtsas att jag vet hur det var att leva då. Gräset är alltid grönare på andra sidan, tills motsatsen är bevisad.





Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord