2012-03-26

En mardröm

Jag drömmer sjuka drömmar varje natt. Men den jag hade här om natten slår alla rekord. Jag får kalla kårar bara jag tänker på den, även om det kanske inte låter så skrämmande när jag berättar.

Det var en dröm i en dröm och jag hade panik för att ingenting fick mig att vakna. Jag var hemma hos mormor i Rockhammar. Hennes hus var ungefär tio gånger större än vanligt. Jag var på övervåningen och någonting iakttog mig. Vet inte vad det var eller vart det befann sig, bara att det såg precis allt jag gjorde. Vit tvätt hängde från taket och jag sprang så fort jag kunde mot trappan till nedervåningen.

När jag kommit ner krockade jag med Henrik i köket. Vi gick och satte oss vid fönstret i matsalen. Ute på gården fanns en gigantisk sjö. Jag sa till Henrik att den sjön inte brukar vara där, det här är bara en dröm förklarade jag. Han har ju aldrig varit hos mormor förut. Sedan bad jag honom väcka mig från drömmen. Han tog en vit mascaraborste och trycke den mot min kind. Jag kände hur "verkligheten" flimrade till för en kort sekund men drömmen kom tillbaka lika fort. "Tryck hårdare", pep jag till med panik i rösten. Verkligheten flimrade till ännu en kort sekund.

Plötsligt sprang jag allt vad jag kunde på en grusväg. Framför mig såg jag hur en manlig gestalt flimrade till och försvann. Jag var säker på att jag aldrig skulle vakna från den här mardrömmen.

Då vaknade jag, på riktigt, i min lägenhet på gamletull. Det tog någon minut innan jag förstod att jag var vaken i den verkliga verkligheten och inte drömmens verklighet.

Karoline

Usch Va obehaglig, mina värsta mardrömmar är de som utspelar sig på en fysisk plats. En gång drömde jag en mardröm, vaknade upp och låg i min säng, när plötsligt en skygga hoppade på mig och jag vaknade igen, det var när jag var mindre och jag visste inte om jag vaknade på riktigt, fy. Tur att det bara är drömmar!

2012-03-26 @ 00:58:12
Paula

Karoline: Hua, det låter jätteläskigt! Och ja, tur att det bara är drömmar.

2012-03-26 @ 01:03:31
URL: http://bythemorning.blogg.se/
Tilda

Det låter obehagligt. Just det där att någon iaktar men man inte kan sätta fingret på. Det där kusliga som inte riktigt är sådär kusligt.

2012-03-26 @ 14:12:05
URL: http://kugghjulspojke.blogspot.com
alexandra

hej! tack för dina fina kommentarer! vad glad jag blev :)

2012-03-28 @ 23:10:36
URL: http://lillesnigel.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord