2013-06-25

Det var länge sedan nu

Mycket har hänt. Bland annat har jag tagit en kandidatexamen i media och kommunikationsvetenskap, börjat arbeta på ett litet Hotell i Gränna, gjort fotouppdrag och fått gröna fingrar. Det här inlägget kommer att handla om mina nya fingrar. För ungefär ett halvår sedan kunde jag inte ens hålla liv i en krukblomma. Men ända sedan Henrik och jag flyttade ut till vårt torp på landet har jag börjat fascineras av växter. Främst sådana man kan tugga på utan att dö eller bli allvarligt sjuk. I våra soligaste fönster trängs nu mera chiliväxter och physalis. Henrik har byggt en stor träram där vi har en köksträdgård och jag kan knappt vänta tills vi får skörda våra första morötter och sockerärtor. Det är något speciellt med att äta saker som man odlat helt själv. Här nedanför har jag lagt upp lite bilder på växtligheterna i våra fönster och i trädgården. Se och njut!
 
 
 
Physalis
 
 
Smultron
 
 
Jordgubbar
 
 
Rädisor
 
 
Sockerärtor
 
 
Smultron
 
 

elisabeth

Naturen är underbar.Lycka till

2013-06-27 @ 22:16:05

Lämna gärna en kommentar

Namn
Är du här ofta?

E-postadress (publiceras ej)


Blogg eller hemsida?


Dina ord